בפרשת חיי שרה אנו לומדים על אופן שבו אברהם אבינו מחפש אישה ליצחק.
אברהם אבינו משביע את אליעזר שלא יקח אישה מבנות כנען אלא רק מחרן. למרות שגם בחרן היו עובדי עבודה זרה כמו בכנען, בחרן היו בעלי מידות טובות, ואברהם אבינו, שהוא עמוד החסד, מלמד אותנו שזה הבסיס המרכזי לבנין הבית בישראל וכדי להצמיח את האומה שעתידה לצאת ממנו – עם ישראל.
וכך, כאשר אליעזר מגיע לחרן ופוגש את רבקה הוא מבקש לבחון את מידת החסד שלה. האופן שבו רבקה משקה את אליעזר ואת גמליו חושף בפניו חסד מוחלט ללא תועלת אישית.
גמילות החסדים המיוחדת של רבקה והסיוע שלה למי שהיא לא מכירה מפעימים את אליעזר באופן יוצא דופן, הוא משתומם ונפעם לגודל החסד הזה והוא מזהה בה את תכונותיו של אברהם אבינו ובנו יצחק.
דווקא בגלל מידת החסד הזו, יצחק אבינו מוצא ברבקה נחמה והמשכיות לדרכה של שרה אמנו, במפעל הגדול שלה, להקים את בית ישראל.
בת השירות היקרה,
כמי שעושה שירות לאומי יש בך ניצוץ של רבקה אמנו, השירות הלאומי עבור כלל ישראל מתאפיין במידת החסד ויוצר חיבורים מיוחדים בין החלקים השונים בעם ישראל.
גם באופן אישי, השירות הלאומי בונה ומגדל בך את מידת החסד האישית שלך, האישיות שלך מתעצבת דרך מידת החסד שמכינה אותך לחיים בכלל ולקראת הקמת בית בישראל, שבעזרת ה' יהיה מלא בחסד ויוסיף אבן בנין יסודית בעם ישראל.