איסוף מידע על המתרחש בעיר הוא הבסיס לפעילות. כאשר יש מידע עדכני נוכל להוביל מהלכים מתוכננים, נדע לזהות ולטפל בבעיות וכמובן לעדכן תכניות במידת הצורך. איסוף המידע אינו מורכב כל כך עבור פעיל מקומי המעורה במתרחש במקום מגוריו וערני להתפתחויות בפוליטיקה המקומית.
הרשתות החברתיות הן זירת ההתרחשויות המקומית. שימוש מושכל ברשת החברתית ככלי הסברה וכבמה לפעילות המקומית יסייע בצבירת תומכים ופעילים וייתן לה עוצמה ונוכחות.
בציבור הדתי-לאומי תופסות הרשתות החברתיות מקום משני ולכן נצטרך להתנהל מול הציבור הדתי באפיקים שונים.
התקשורת משמשת פעמים רבות כמנוף לחץ על נבחרי הציבור וככלי להסברה וחשיפת הפעילות של הפעילים המקומיים לציבור. שימוש מושכל בתקשורת המקומית יוכל לסייע רבות לפעילים בהשגת מטרותיהם.
שימוש בכלים משפטיים למטרת שינוי או קידום החלטות הרשות המקומית נפוץ מאוד בתקופה הנוכחית. לעיתים די במכתב התראה לפני נקיטת הליכים ואף במכתב סתמי מגורם משפטי בכדי לגרום לנבחרי ציבור לשנות את החלטותיהם.
כל גוף זקוק לפעילויות שטח שונות כדי להיחשב כגוף מציאותי בעל השפעה. פעילויות השטח תורמות לתדמית המקורקעת של הארגון ולחיזוק בסיס התמיכה הציבורית בו. בנוסף הן מאפשרות לו לבטא את האהדה הציבורית לה הוא זוכה וכך לדרוש מההנהגה המקומית לקבל את דעותיו.
פעמים רבות ניתן לשנות החלטות ולקדם מהלכים באמצעות פעילות ישירה מול נבחרי הציבור המקומיים והדרג הפקידותי הבכיר ברשות המקומית. יש צורך במיפוי הגורמים הרלוונטיים לתחומי העניין של הפעילים וביצירת קשר על בסיס הזדהות אידאולוגית או שיתוף אינטרסים לקראת שיתופי פעולה עתידיים.
תכנון נכון, חלוקת תחומי אחריות בין הפעילים ויצירת תכנית עבודה בכלל אפיקי ההשפעה עם יעדים מדידים הם המפתח להצלחת הפעילות.